چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Wed 8 May 2024
    باشگاه خبری ایران دریلینگ؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت حفاری در ایران و جهان
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت حفاری با ما تماس بگیرید
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری ایران دریلینگ با ما تماس بگیرید
Breaking News
صنعت و دانشگاه پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ ، ساعت ۱۰:۵۳:۱۳

در نشست مشترک مناطق نفت‌خیز جنوب با دانشگاه‌ها انجام شد
بررسی راهکارهای ازدیاد برداشت از میدان‌های نفتی
ایران دریلینگ: نشست مشترک مدیران و کارشناسان شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با مسئولان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های منتخب کشور برگزار شد. به گزارش ایران دریلینگ و به نقل از سایت شانا، در این نشست که با هدف بررسی ساز و کار اجرایی کردن موافقت‌نامه توسعه فناوری‌های ازدیاد برداشت میدان‌ها میان شرکت ملی نفت ایران با دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی برگزار شد، مسئولان دانشگاه‌های صنعتی شریف و آزاد اسلامی، پژوهشگاه صنعت نفت و پژوهشکده ازدیاد برداشت حضور داشتند. مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در این نشست با ابراز خرسندی از حضور اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی کشور در این شرکت اظهار امیدواری کرد: با تعامل ایجاد شده میان صنعت نفت و دانشگاه‌ها، شاهد موفقیت کامل طرح‌های پژوهشی ازدیاد برداشت باشیم. بیژن عالی پور افزود: این طرح دستاوردهای و نتایج مثبتی خواهد بود که از جمله آنها هم‌افزایی بیشتر میان صنعت نفت و دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی است.

مدیر امور فنی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب نیز با برشمردن اهداف اجرای طرح‌های ازدیاد برداشت از دانشگاه‌ها گفت: بررسی و حل مسائل مرتبط با ازدیاد برداشت از مخازن هیدروکربوری مهمترین هدف تعامل دانشگاه‌ها با صنعت نفت است. حمید دریس افزود: تقویت بنیه فنی و علمی صنعت نفت و دانشگاه‌ها در رابطه با مسائل مربوط به این صنعت از دیگر اهداف این طرح به‌شمار می‌آید. وی تقویت توان اقتصادی دانشگاه‌ها را از دیگر اهداف این طرح برشمرد و اظهار کرد: امیدواریم با تلاش و کوشش صنعت نفت و دانشگاه‌ها هدف اصلی این طرح که حل مسائل شرکت ملی نفت ایران در رابطه با ازدیاد برداشت از مخازن محقق شود. در ادامه  معاون مهندسی نفت مدیریت امور فنی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب به بررسی نقش تحقیق و پژوهش در ازدیاد برداشت از مخازن پرداخت و گفت: توسعه مخازن هیدروکربوری از ابتدا تا آخرین مراحل نیازمند انجام تحقیقات و فعالیت‌های پژوهشی است. محمود محسن پوریان افزود: تولید از مخازن دارای الزام‌هایی است که از جمله آن برنامه‌ریزی کلان و مدیریت مخزن، طراحی و اجرای ظرفیت‌های بالقوه و راهبری تاسیسات است.

وی اظهار کرد: ازدیاد برداشت از مخازن مهمترین اولویت مناطق نفت‌خیز جنوب است و هدف بلند ما افزایش ضریب بازیافت از مخازن است. رئیس پژوهش و فناوری شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب نیز با تشریح نحوه اجرایی نمودن موافقت‌نامه توسعه فناوری های ازدیاد برداشت میادین گفت: بر اساس این موافقت‌نامه دانشگاه‌ها و مراکز علمی و پژوهشی به عنوان مجری طرح ازدیاد برداشت از مخازن در نظر گرفته شده‌اند. باقر پور قاسم  با بیان اینکه این شرکت آمادگی خود را برای عملیاتی کردن این طرح به دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی اعلام کرده است افزود: به این منظور فرآیند پیشنهادی تعریف نیازهای پژوهشی (RFP) و تصویب و اجرایی نمودن پروپوزال‌های مرتبط با RFP تهیه شده است که در صورت موافقت دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی منتخب، جهت تصویب نهایی به شرکت ملی نفت ارسال خواهد شد. در ابتدای این نشست معرفی از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در زمینه تاریخچه، حوزه عملیاتی، ظرفیت تولید نفت و گاز، ساختار سازمانی، نیروی انسانی، اهداف و ماموریت‌ها و پروژه‌های فعال برای  آشنایی مسئولان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها ارائه شد. در ادامه این نشست نمایندگان و اساتید دانشگاه‌های صنعتی شریف و آزاد اسلامی، پژوهشگاه صنعت نفت و پژوهشکده ازدیاد برداشت به بیان دیدگاه‌های خود در ارتباط با اجرای طرح ازدیاد برداشت پرداختند.


  کد خبر : 630
  ارتباط با سردبیر : info@IranDrilling.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «IranDrilling» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «IranDrilling» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :